mitt nya favoritdjur, helt klart.

2010-06-04 @ 11:19:21

det här är mitt nya favorit djur, eller bara just den här, vill ha den i mitt rum.

Blev arg idag på lektionen när jag, några från klassen och läraren satt och kollade på klipp så var det ett klipp när det var tjuvfäktning. Tjuren spetsade gubben rakt genom hakan och sen sa de att tjuren avlivades direkt efter det, min lärare kommenterade det med:"äsch, den skulle ju ändå dö sen" så sa jag: "det är klart alla dör ju men den hade inte behövt dö nu" då sa han: "jo men alla tjurar som är med i tjurfäktning dör, för gubben som hoppar omkring där framför honom, spetsar tjuren med ett spjut när han får chansen, det är det som det hela går ut på" sen fick jag tårar i ögonen och började nästan gråta och snyftade fram: "men fy vad äckligt! den har ju inte gjort någonting. Trodde att allt var en lek, precis som i Ferdinand på julafton" jäkla äckel människor, jag hatar spanien, ska aldrig åka dit och jag tänker inte kolla på ferdinand på julafton heller, för den ljuger och tomten finns inte.

Ord från en annan jort

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: